Een zware wedstrijd op papier, een goede tegenstander, maar Berkdijk JO16 ziet altijd een kans.

Berkdijk JO16-1

TSC JO16-1

19 maart 2022 10:30

J. Netten

Sportpark Kegelaar
Baan 17
5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

En zo ook deze wedstrijd. Helaas een vaste basisspeler minder, maar een goed team staat klaar deze zaterdag ochtend. De zon schijnt, een frisse wind en vol goede moed begint Berkdijk aan deze wedstrijd.

Ze laten van begin af aan zien dat ze niet bang zijn, en goed onderling kunnen spelen. Het valt gelijk op dat Yisaka de verdediging goed onder zijn hoede heeft en ze strak aanstuurt. Lars doet dit als aanvoerder voor het gehele team maar zeker voor het middenveld.  Berkdijk staat goed op te letten en in de 10e minuut kan Jesse de 1-0 zetten door een voorzet van Daniël. Een mooi staaltje samenwerken. En Berkdijk krijgt vleugels, binnen 5 minuten is het door een voorzet van Jesse Rexhep die de 2-0 binnen schiet. TSC doet wat ze kunnen, zijn echt gedreven op een doelpunt en spelen misschien daardoor wel wat slordig. Er wordt dan ook regelmatig gewisseld om te proberen in te spelen op het moment van de wedstrijd. Een enkele keer breekt TSC door en komt richting Luca, maar een echte dreiging vormen ze niet in de 1e helft.

Hoe anders begint de 2e helft. Binnen 5  minuten valt de 2-1. Berkdijk is overdonderd en verbluft. TSC heeft de rust genomen om de tactiek eens goed door te spreken, terwijl Berkdijk er blijkbaar van uit is gegaan dat het bijna een gelopen race is. Maar niets is minder waar. Berkdijk moet nog flink aan de bak. Dat doen ze dan ook, even wat zoekend en slordig, maar na een kwartier neemt Berkdijk het spel weer in handen en gaat het gelijk op. Beide teams zijn zeer gedreven en willen winnen. TSC probeert dan ook alles en Berkdijk houdt ze goed in bedwang. Ook Berkdijk wil nog een doelpunt op zijn naam, maar dat mag helaas niet lukken. 2-1 is de eindstand.

Maar een wedstrijd die leuk was om naar te kijken. Een wedstrijd die laat zien hoe JO16 de afgelopen jaren een team is geworden en wil en kan vechten voor de punten. Goed gedaan, en op naar volgende week!