V.V. Berkdijk JO14-1 tegen Boeimeer JO14-1

5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Zaterdag 12 februari om half 10 was het team van Berkdijk JO14 al op de velden van de Kegelaer te vinden. Nog even warmlopen en wat trainingsoefeningen doen op deze frisse zaterdag ochtend, voor de wedstrijd om 10:30 uur begint tegen Boeimeer.  Justin Netten is de scheidsrechter en hij fluit mooi op tijd om de wedstrijd te beginnen. Boeimeer lijkt de overhand te willen pakken vanaf het eerste schot, maar het team van Berkdijk heeft de wil en staat zijn mannetje. De wedstrijd gaat aardig gelijk op. Hoewel op een bepaald moment, na een minuut of 15, Berkdijk de overhand begint te krijgen en meer kansen kan creëren. De 1-0 is niet veel later dan ook een feit. De hele 1e helft gaat vrij gelijk op, met wat meer kansen voor Berkdijk maar Boeimeer laat zich ook niet uit het veld slaan. De rust stand in dan ook 1-1.

Na de rust is het binnen 10 minuten raak en staat het 3-1 voor Berkdijk. Ze gaan lekker van start zo in de 2e helft. Maar helaas kunnen ze dit niet vast houden. Er wordt wat slordig gespeeld aan de kant van Berkdijk en Boeimeer kan zo kansen creëren. En als het middenveld en de verdediging dan beide wat steekjes laten vallen, is het voor Boeimeer opletten en waar de kans is de 3-2 en de 3-3 te maken.

En zo ligt de wedstrijd weer helemaal open. Berkdijk herpakt zich goed. Ze hebben gevoeld en geroken aan de voorsprong vroeg in de 2e helft, en dat samen met de aanwijzingen van de trainer zorgt er voor dat er op sommige momenten echt leuk voetbal wordt gespeeld, met goed voetbal, samenspel en een doelpunt.

Michel, Przemec en Ties lopen heel wat af, Max, Mitchel en Dylan maken het meestal af en Damian, de gelegenheidskeeper stond zijn mannetje, en zo wordt de eindstand 6-3. Verdient gewonnen! Er is hard gevochten en goed gespeeld door dit team.

Dit team heeft een rommelig begin van het seizoen gehad, met wat wisselingen met spelers. Na de komst van enkele nieuwe spelers, is het team weer stabiel en klaar voor de rest van de competitie en de toekomst. Ze zoeken echter nog een vaste keeper. Ben jij tussen de 10 en 13 jaar en heb je interesse, kom dan op woensdag naar de training van de JO14, op sportpark de Kegelaer van 18:00-19:00. Vraag naar trainer William.