V.V. Berkdijk O23 zet door!

Zwaluw VFC O23-1

Berkdijk O23-1

18 september 2021 15:00

J.F.M. Galenkamp

Sportpark Bergenshuizen
De Kikvorsch 5
5262LX
VUGHT
tel. 073-6570400

Op sportpark Bergenshuizen speelden V.V. Berkdijk O23 tegen Vfc Zwaluw 023-1. De 2e competitiewedstrijd.

Deze wedstrijd kende een vermoeide start. Berkdijk wilde met veel pressing naar voren spelen. Maar doordat Berkdijk vaak te onrustig was, slordig aan de bal was, verkeerde keuzes maakte, en de ruimtes te groot werden op het middenveld, kon Zwaluw te vaak in duel komen en daardoor goed onderuit voetballen. Dit was aanleiding voor een aanpassing in de 30e minuut. Dit gebeurde door een wissel aan te passen, Vinny, die wat meer voetballend speelt en creativiteit kon brengen op het middenveld. Al snel was dit zichtbaar, want in de 34e minuut werd door een assist van Sjefke op Luuk de stand op 0-1 gezet, wat tevens ook de ruststand is.

In de rust is duidelijk aangegeven wat trainer Remco en assistent trainer Dennis graag wilden zien: De tegenstander snel onder druk zetten en meer rust aan de bal. Dit werd in grote lijnen goed uitgevoerd want in de 64e minuut was het door een assist van Daan raak voor Justin Jongerden die er 0-2 van maakt en krijgt Berkdijk in de 75e minuut een strafschop die helaas door onze aanvoerder Luuk niet werd benut. Maar die zelfde Luuk maakt zijn gemiste strafschop goed, door in de 85e minuut de eindstand op 0-3 te zetten...

Zaterdag 25-09 om 13.00 speelt VV Berkdijk 023-1 thuis tegen OJC Rosmalen 023-2. Kom met z'n allen onze jongens aanmoedigen en supporteren!!