Vliegende start voor Berkdijk O23

5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Na de zomervakantie die tevens anders was dan het afgelopen jaar, is 023-1 van Vv Berkdijk op maandag 30 augustus gestart met de voorbereiding voor het nieuwe seizoen 2021-2022

Nadat bij ons al snel bekend was dat wij op zaterdag 4 september voor de beker moesten spelen tegen FC Drunen, ging de focus tijdens de training al snel richting de wedstrijd van een zaterdag. Tijdens de bespreking is afgesproken om de tegenstander snel onder druk te zetten en te willen spelen op de helft van de tegenstander. Het was tijd om te beginnen aan onze warming-up. Na deze te hebben afgerond, nog even naar de kleedkamer om nog wat belangrijke punten aan te halen en ons klaar te maken voor de wedstrijd, die overigens een enoverende start kende.

Een mooi ontvangst van rode en zwarte fakkels en elke speler kwam hand in hand het veld op lopen met onze toekomstige talentjes van de kabouters/pupillen. Iedereen verzamelde zich om de middenstip en het was tijd om de scheidsrechter dhr. Richard Netten te laten fluiten voor de wedstrijd. Het was duidelijk zichtbaar hoe we wilden gaan spelen. De tegenstander snel onder druk zetten en spelen op de helft van de tegenstander, dit vormde zich uit tot het creëren van kansen. In de 5e minuut was het al raak door een doelpunt van Daan Weterings (1-0), 10 minuten later gevolgd door een doelpunt van Justin Jongerden (2-0). In de 21ste minuut was het wederom Justin Jongerden die de score op 3-0 zette. Maar in de 35ste minuut werd er een strafschop tegen Berkdijk gegeven door de arbitrage, die overigens goed werd ingeschoten dus komt FC Drunen op 3-1. Na het benutten van de strafschop kende Berkdijk een mindere fase. Het speelsysteem tot aan 35 min was grotendeels weg, zo werd er geen positie spel meer gespeeld en kwamen wij vaak tot overtredingen, wat onnodig was aangezien de kansen die wij creërde. Maar helaas gaat het in de 41e min weer mis, door fout van onze nummer 6 die FC Drunen afstraft met een doelpunt en de score zet op 3-2.

Gelukkig floot de scheidsrechter in 46 min af voor de rust en konden wij richten de kleedkamer wat een uitstekende moment was om wat punten aan te halen van de 1e helft. Na duidelijk te laten zien en aangeven wat goed ging en wat niet goed ging en de jongenss duidelijk maken wat er moest veranderen in de 2e helft, gingen ze vol motivatie weer het veld op.

In de 2e helft was het mooi om te zien hoe wij graag wilden spelen, want in de 47e min was het raak voor de jongens van Berkdijk. Door een mooie opbouw via onze sterke centrum verdedigers Justin Netten en Joey Jongerden en goed positie spel kwamen wij tot een geweldige aanval en scoorde Daan Weterings de 4-2. De fase daarna gaat het snel met het creëren van kansen en loopt de score al snel uit. Luuk Luijten die via een strafschop in de 60e minuut er 5-2 maakt. In de 80e minuut was het weer raak voor Daan Weterings die de  6-3 op de scorebord zet en daarmee zijn hattrick maakt!

Op naar de volgende wedstrijd.