Zege voor Berkdijk 1 in eerste KNVB bekerwedstrijd

5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Eindelijk na 11 maanden weer een officiële wedstrijd voor de beker.  De start van de KNVB regiocup bekercompetitie begon goed voor de zondagselectie met een zege van 3-1 tegen SV Dussense Boys.

Na een goede voorbereiding was er eindelijk voor spelers en publiek de wedstrijd Berkdijk 1 - Dussense boys 1, beide uitkomend in de 4de klas zondag. Een goede graadmeter dus voor beide teams.

De eerste helft was voor Berkdijk duidelijk aftasten en waar de Dussense Boys het meeste balbezit had, was voor de eerste kans om te scoren toch voor Berkdijk. Helaas werd deze niet afgemaakt. De Dussense Boys speelde op de helft van Berkdijk door goed druk te zetten en dat resulteerd in een kans voor de  tegenpartij door slecht uitverdedigen van onze jongens. In de 35ste minuut was het toch raak voor de Dussense Boys met een slalom door de verdediging van Berkdijk was het 0-1. Dit was een wake-up call voor onze mannen en ze gingen beduidend beter voetballen.

Na de rust werdt het duidelijk. Berkdijk liet de bal goed rondgaan en daar had de tegenpartij geen antwoord op wat resulteerde in een indirecte vrijde trap rond de 16 meter. Op het aangeven van Aron Seeters, was het Sezer Sulum die snoeihard uithaalde en in de korte hoek scoorde in de 55ste minuut. Het veldspel van Berkdijk zag er verzorgd uit en ze wisten elkaar steeds beter te vinden. Dit resulteerde in een aantal kansen. In de 75ste minuut was het Jhir Vrutaal die vanaf 30 meter met een geweldig schot de bal achter de doeman van Dussen schoot en het werd 2-1. Ze hadden nog uit kunnen lopen naar 3-1, maar in de laatste 10 begon ook de conditie een rol te spelen en werd er niet meer gescoord.

Maar over het geheel een verdiende winst voor Berkdijk. Volgende week gaan ze op bezoek bij de derde klasser Baardwijk.