Flinke zege voor Berkdijk JO15.

SC 't Zand JO15-6

Regio Cup Groep 3 12

26 juni 2021 12:45

Zaterdagochtend 26 juni werd er weer een wedstrijd van de KNVB Regiocup gespeeld door de JO15-1 tegen SC 't Zand JO15-6.

Al op tijd verzamelden de jongens zich in de overlegruimte van R.K.V.V. Berkdijk waar de teamopstelling werd besproken. Vervolgens vertrokken ze naar SC 't Zand om daar hun derde wedstrijd te gaan spelen van de KNVB Regiocup. Dit hadden er nu vier moeten zijn, maar helaas is de wedstrijd tegen NEO'25 JO15-1 vorige week afgelast door de tegenpartij.

Maar vol goede moed gingen de jongens spelen. Een beetje onwennig op een kunstgrasveld, maar dat mocht de pret niet drukken en scoorde Rexheb al snel de 0-1. Een penalty voor de tegenpartij bracht de stand op 1-1. Maar niet voor lang toen Rexheb de 1-2 scoorde. Door een voorzet van Mo met een assist van Rexheb, scoorde Jesse de 1-3. Met een mooie dribbel van Rexheb, waarbij hij 3 man eruit speelde, scoorde hij de 1-4 en niet veel later ook de 1-5. 't Zand gaf even tegengas en het werd 2-5. Door een mooie paas van Yisaka naar Rexheb werd het 2-6. Daarna scoorde Jesse de 2-7 en met een ontsnapping vanaf de 16 scoorde Jesse ook de 2-8. Daniël volgde en algauw Rexheb ook weer, 2-10. Door een assist van Rexheb naar Jesse werd het 2-11, die ook nog eens de 2-12 scoorde vanaf de middellijn en de 2-13. Na het doelpunt van Rexheb die het saldo op 2-14 zette, kregen Jesse en hij een verdiende rust op de bank. Mo en Yisaka namen hun plek over en Mo maakte er 2-15 van en door een assist van Yisaka werd het eindsaldo van deze wedstrijd door Mo 2-16.

Helaas was er bij de 't Zand ook een geblesseerde. In een duel met Yisaka vielen ze over elkaar. Het kunstgras was niet gesproeid en heel stroef. Naar we hebben vernomen zijn ze met hem naar het ziekenhuis gegaan. Op het moment van schrijven weten we nog niet hoe het met de jongen gaat. Het team, de trainer, leiding en het bestuur van R.K.V.V. Berkdijk hopen dat het mee is gevallen en dat hij snel weer opknapt.

In poule van onze jongens staan zij nu bovenaan met 3 wedstrijden gespeeld en 9 punten. Gevolgd door GSBW met 4 wedstrijden en 9 punten.