Zege voor Berkdijk JO15 in de KNVB Regiocup

Regio Cup Groep 3 12

5 juni 2021 10:30

J. Netten

Zaterdag 5 juni speelden Berkdijk JO15-1 hun eerste wedstrijd uit de KNVB Regiocub thuis tegen GSBW JO15-1. De KNVB Regiocup is het alternatief voor de competities die dit seizoen niet meer konden worden hervat door de coronamaatregelen en bestaat uit 4 rondes.

Na 8 maanden van alleen trainen en onderlinge wedstrijdjes mochten de jongens dan eindelijk weer een "normale" wedstrijd spelen. Normaal tussen aanhaaltekens, want het publiek wat anders volop aan de kant staat, mag nog niet. Gelukkig was er nog wel wat publiek, want voor deze wedstrijd hadden de kabouters een minitoernooi tegen Desk en na deze wedstrijd speelt JO19 een vriendschappelijk tegen RKDVC. En de kantine en het terras mochten op deze dag ook open en dus kon iedereen ook voor een verfrissing terecht of voor vulling voor de maag.

De wedstrijd begon, op verzoek, 10 minuten eerder. De mannen stonden te popelen om aan de gang te gaan. Ook die van de tegenpartij. Nou had ons team eerder een niet zo'n prettige ervaring met dit team gehad, dus ze waren op hun hoede. Op zich startte de wedstrijd redelijk kalm en waren de teams aan elkaar gewaagd. Maar Berkdijk bleek, ondanks het lengteverschil met de tegenpartij, de sterkere te zijn. Van de tegenpartij lieten er een aantal steeds meer merken dat ze daar niet zo goed tegen konden. Maar gelukkig was daar scheidsrechter Justin Netten. Die liet duidelijk merken dat hij de baas was op het veld.

De eerste helft was een leuke helft om te zien, de tweede helft wat minder door het aantal mondelinge incidentjes. De wedstrijd werd gewonnen met een eindstand van 5-2. Jesse scoorde 3 maal, Muhammed 1 maal en Lars 1 maal (penalty.)

Volgende week spelen ze bij SV Reeshof tegen JO15-2G SV Reeshof.