Einde bekercompetitie VR1?

Berkdijk VR1 (zon)

VV Trinitas Oisterwijk VR1 (zon)

Groep 3 04

13 september 2020 11:00

Vanmorgen de spannende bekerwedstrijd van de Dames 1 van Berkdijk.

Met een gehavend team (6 blessures incl. keeper) verschenen we met een aangepaste opstelling aan de aftrap. Een gelijkspel maar bij voorkeur winst was nodig om door te bekeren, ondanks de 6 eerder behaalde punten.

Het zag er goed uit toen na 10 minuten de scheids een overtreding bestrafte met een penalty. Melissa legt aan, maar mis. Daarna voerde Trinitas de druk op op onze verdediging. Tot 2 keer toe wisten de snelle spitsen onze verdediging eruit te lopen 0-1, en een penalty 0-2. Strijd gestreden? Nee nog niet. Een indirecte vrije trap na een terugspeelbal werd door Esther keurig binnen geschoten. 5 minuten later wederom een vrije trap en wederom een doelpunt van Esther 2-2. De rust kwam eigenlijk op een verkeerd moment.

Na de rust werden we wederom 2 keer verrast door de snelle spitsen 2-4. Daarna een corner voor Berkdijk, eigen doelpunt 3-4, de spanning weer terug. Alleen daarna werd het een fysieke en conditionele slijtage slag, waar Trinitas beter mee om wist te gaan. Door kleine foutjes en een slippertje door de benen van de inval keepster (die het verder erg goed deed) liep Trinitas uit naar 3-6. Bij een laatste aanval van Berkdijk werd Joanna vast gepakt, wederom een penalty. Joanna legt aan 4-6, tevens eindstand.

De Dames hebben keihard gewerkt om een resultaat te boeken, maar we moesten vandaag helaas ons 1e verlies incasseren. Op dit moment staan we gelijk in punten, maar het ziet er niet naar uit dat Trinitas de inhaal wedstrijd tegen WSJ zal gaan verliezen. Volgende week pakken we de draad weer op in de competitie.