JO15 NEO'25 - Berkdijk, geen mooie wedstrijd, maar wel gewonnen!

NEO'25 JO15-1

5 september 2020 12:00

NEO'25 - Berkdijk 2-7 (0-5)

Berkdijk JO15 mocht voor de 2e bekerwedstrijd naar NEO’25.

Het werd een bewogen wedstrijd.

De leiding van NEO’25 maakte diverse keren richting de scheidsrechter luide opmerkingen over het duwen en trekken van de spelers van Berkdijk terwijl duidelijk was dat de spelers van NEO’25 dit vanaf minuut 1 heel goed zelf konden uitvoeren. Hierdoor niet altijd mooi spel aan beide kanten. Het was lastig. Het leek of Berkdijk JO15 er niet lekker in kwam maar toch mochten ze niet mopperen. NEO’25 had 1 speler die in zijn snelheid erg rap was en de bal makkelijk afpakte, maar het spel afmaken dat kon hij dan weer niet. Dan zag je de spirit van Berkdijk JO15 om de hoek komen en de bal terug nemen en het initiatief terug nemen. Een enkele keer kwam het tot super mooi samenspel bij Berkdijk en soms was het puur geluk. Maar dat mag je hebben, zeker bij de inzet die dit team toont.

Met rust is het 0-5 voor Berkdijk met doelpunten van Jesse, Sander, twee maal Mo en eenmaal Rexhep. Na de rust merk je dan NEO’25 de wedstrijd naar zich toe wil trekken. Er wordt veel op de helft van Berkdijk gespeeld, wat soms wat dreigend is maar niet echt tot onrust geeft. Toch is de 1-5 daar en na wat onenigheid wordt het via een penalty 2-5. BerkdijkJO15 laat de koppen niet hangen maar gaan er voor en Sander maakt de 2-6. Het wordt wat ruiger in het veld en de jongens van NEO’25 worden ook verbaal grof wat bij een paar spelers van Berkdijk in het verkeerde keelsgat  schiet. De wedstrijd ligt even stil en wordt weer hervat. De vechtlust van Berkdijk is er niet minder op geworden en ze zijn dan ook gebrand om te winnen. Rexhep schiet nog de 2-7 wat de eindstand is.

Geen mooie wedstrijd, maar wel een gewonnen wedstrijd. Op naar de laatste bekerwedstrijd volgende week!