JO19 uit tegen Dongen voor de beker

Davey van Ark (intikker)

Groep 5 14

5 september 2020 15:00

Zaterdag 5 september speelden wij een uit-wedstrijd bij Dongen voor de beker.

We begonnen lekker fel aan de wedstrijd en is het in de 5e minuut al raak. Luuk neemt een afstandsschot die onderkant laat erin gaat en de score op 0-1 brengt. We blijven goed spelen en krijgen kansen maar de keeper van Dongen stond ook goed te keepen. Maar dan in de 23e minuut is het Vinny die de bal breed legt op Davey en Davey zo de 0-2 binnen tikt.

We blijven druk zetten wat in de 30e minuut de 0-3 beloond. Declan stuurt Davey weg met de bal en Davey maakt deze kans goed af. Daarna is het in de 35e minuut Joey die een goede conner neemt en Sjefke die de bal goed binnen kopt waardoor de stand op 0-4 komt. We krijgen nog wat kansen maar het blijft 0-4. Ruststand 0-4

Na wat kleine puntjes te hebben aangegeven beginnen we aan de 2e helft. We spelen goed en in de 48e minuut valt de 0-5. Sjefke neemt een goede afstandsschot die de keeper tegenhoud, maar door het goed opletten van Davey tikt Davey de 0-5 binnen. Dan wordt het voetbal met vlagen minder waardoor Dongen ook wat kansjes krijgt. Maar gelukkig door Raf zijn goede keeperswerk blijft het bij kansjes en geen goals. Daarna krijgen wij ook nog zelf wat kansen maar het is de lat en paal die deze kansen tegenhoud en zo blijft het 0-5 wat tevens ook de eindstand is.

Boys, een knappe overwinning!

Aanstaande zaterdag 12 september krijgen wij RWB thuis die net als ons ook op 6 punten staat. Dat betekend een finale. Kom onze boys aanmoedigen en laat het op de kegelaar rood-zwart zijn. Boys veel succes aanstaande zaterdag!