Verslag Berkdijk Zo1 – Willem II (am) Za1 d.d. 20-08-2020

Willem II 1

20 augustus 2020 19:30

Dhr. Rissema

Het was een warme zwoele voetbalavond en dat zag je aan onze jongens. Ze leken vermoeid of was het overmoedigheid. In ieder geval speelde we de eerste helft niet goed. We kregen wel wat opgelegde kansen, o.a. Marti die alleen voor de keeper stond, maar de doelpost raakte. Toch was het Willem II die op voorsprong kwam. Al snel moest onze trainer Pieter wisselen, omdat Abdul vanwege een blessure uitviel en ook Stijn was niet fit genoeg om door te gaan. Het spel ging op en neer, maar veel balverlies. Roy kreeg een mooie kopkans, maar werd door de tegenstander met de voet aan het hoofd geraakt; strafschop? Nee, scheidsrechter Rissema koos voor een indirecte vrije trap in het zestienmeter gebied. De bal belandde helaas op de paal. Niet veel later was het toch raak via een mooie aanval op links, waarbij Youri de bal; schitterend onder zich door liet gaan en met een magnifieke beweging zijn tegenstander liet staan, vervolgens op snelheid richting doel ging en met een mooi schot met zijn linkerbeen, de bal in de linkerhoek binnen knalde 1-1. En dat was tevens de ruststand.

In de tweede helft werd de complete voorhoede met Thom, Marti en Youri vervangen door Lorenzo, Daryl en Rob. Het spel ging weer heerlijk op en neer en voor de aanzienlijke veel aanwezige toeschouwers een leuke pot om naar te kijken. Een hoekschop, ontstaan uit een mooie aanval, genomen door Aron, werd schitterend ingekopt door de vrijstaande Roy 2-1. Niet veel later kregen we een penalty, zoals gebruikelijk stapt Matthy dan achter de bal, maar deze keer helukte het hem niet om de doelman te passeren. We hadden uit kunnen lopen en de wedstrijd op slot kunnen gooien. Maar zoals zo vaak sloeg het om en gelukte het Willem II toch om vier spelers van ons op het verkeerde been te zetten en de bal keurig achter onze keeper Marcel te plaatsen 2-2. Deze schok kwam enigszins hard aan. Na de laatste drinkstop, maakte Mitchel na lange afwezigheid zijn comeback. Ongeveer 10 minuten voor het einde van de wedstrijd werd de aanval opgezet op rechts en ging Lorenzo op snelheid richting zestien, met een mooie pass zetten hij Daryl voor het doel, die op zijn beurt voortreffelijk afwerkte 3-2.

Opnieuw een keurige overwinning, het was misschien vanavond iets minder, maar zoals de trainer aangaf, ook deze wedstrijden zijn er en dan moet je zorgen dat je je taak goed uitvoert. We hopen deze lijn door te trekken en kijken uit naar de wedstrijd a.s. zaterdag thuis tegen SSC’55