Berkdijk za.1 – VCB 1 : 7 – 1 ( 3 – 0 )

Berkdijk 1

VCB 1

18 augustus 2020 20:00

Na een lange periode van inactiviteit vanwege de coronacrisis was het op dinsdagavond 18 augustus dan eindelijk weer zover dat er gevoetbald kon worden. Tegenstander was VCB uit Biezenmortel en nadat eerder zondag 1 & 2 de spits al hadden afgebeten was het nu eindelijk de beurt aan de heren van zaterdag 1. Iedereen was toch wel nieuwsgierig hoe het team er voorstond na deze lange periode zonder wedstrijden. De voortekenen waren goed, er werd door de selectie heel de zomer fanatiek doorgetraind, met dank aan de accommodatiemedewerkers die zorgden dat er heel de zomer een trainingsveld beschikbaar was dat er ondanks de hittegolf schitterend bij lag.

De wedstrijd begon voor de rood zwarten een beetje onwennig, waar VCB in de openingsfase het initiatief nam maar niet echt tot scoringsmogelijkheden kwam. Dit beeld kantelde vrij snel, en er werd door de rood zwarten met goed combinatiespel en snelle uitbraken gevaar gesticht voor het doel van VCB. Zo waren er goede mogelijkheden voor spits Thom Koot en Jorg Snoeren in de openingsfase. Amper een kwartier spelen en Jorg Snoeren tekende de openingstreffer aan met een bekeken schot in de verre hoek. Na deze openingstreffer nam het zelfvertrouwen , met de nieuwelingen Mark Palli en Joshua Ntemo in de ploeg, zienderogen toe en het heft werd stevig in handen genomen. Na een vlotte combinatie over de linkerflank waarbij de keeper in eerste instantie nog redding bracht was het Joshua die bij de 2e paal de rebound beheerst binnenschoot en zo zijn debuut opluisterde met een doelpunt. Vlak voor rust was het Thom Koot die alleen op de keeper afging en deze vakkundig omzeilde. De vrijwel zekere treffer werd echter voorkomen door de keeper die aan de noodrem trok. De toegekende pingel werd door Jorg Snoeren goed binnengeschoten en daarmee werd de ruststand bepaald op 3 – 0.

Na de theepauze werden de nodige wissels doorgevoerd en werd op dezelfde voet verder gegaan. Complimenten ook aan de verdediging die weinig tot niets weggaven. Na enkele minuten was het wederom raak door een treffer van Joep van den Hurk die op snelheid werd weggestuurd en zo zijn eerste doelpunt in het nieuwe seizoen liet aantekenen. Als de wedstrijd al niet was beslist, was hiermee de eerste zege van het seizoen veilig gesteld. De tegenstand van VCB leek daarna definitief gebroken en de score werd verder uitgebouwd door treffers van Jorg Snoeren, wederom uit een penalty en Joshua die zijn sterke optreden bekroonde met zijn 2e doelpunt van de avond. In de slotfase van de wedstrijd tekende Joep na een sterke individuele actie de 7 – 0 aan op het scorebord. Enigszins begrijpelijk lieten de rood zwarten de teugels daarna enigszins vieren, en kon VCB de eretreffer nog laten aantekenen en daarmee de eindstand bepalen op 7 – 1. Een mooie start van het nieuwe seizoen voor de heren van Berkdijk za.1 die hun trainingsarbeid beloont zagen worden met een mooie uitslag.