Mooie zege van Berkdijk 3 (zon)

Dongen 7 (zon)

Berkdijk 3 (zon)

3 november 2019 10:00

Op een stralende zondagochtend mocht het sterrenteam aantreden tegen Dongen 7 op het kunstgrasveld. Voorafgaande aan de wedstrijd was het verschil maar 3 punten. Bij een overwinning zou Berkdijk 4 plaatsen kunnen stijgen naar plek 5 of 6.

Aan het begin van de wedstrijd was duidelijk dat Berkdijk de betere zou zijn, Dongen kwam niet in spel voor. In de 10e minuut speelde Ruud met een mooi hakje de tegenspeler uit, dit zou de opmaat zijn naar een perfecte wedstrijd van Ruud. Ruud speelde een geweldige wedstrijd en zorgde er persoonlijk voor dat twee directe tegenstanders na een aantal minuten van positie wisselde omdat Ruud een onneembare vestiging bleek. Ruud werd dan ook unaniem gekozen tot man van de wedstrijd.
Het verzorgde spel van Berkdijk zorgde er uiteindelijk voor dat er in de 19e minuut een verdiende 0-1 voorsprong op het bord kwam. Een speler van Dongen werd dusdanig onder druk gezet dat hij een te korte terugspeelbal op de keeper gaf waardoor Ryan met een bekeken schot binnen kon schieten. Berkdijk was de dominerende ploeg en Dongen kwam niet in het spel voor. In de 22e minuut gaf Rob met een uitgespeelde bal de ultieme mogelijkheid aan Justin om de bal binnen te tikken maar helaas kreeg Justin op 3 meter van de doellijn, en een lege goal, het voor elkaar om de bal 5 meter naast te schieten.
De rest van de eerste helft werd ook gedomineerd door Berkdijk maar werd helaas niet verzilverd in meerdere doelpunten.

Ruststand 0-1

De start van de tweede helft gaf hetzelfde beeld. Berkdijk overheerste en werd niet in de problemen gebracht door Dongen. In de 56e minuut zorgde Bela voor de 0-2. Hij speelde zichzelf mooi vrij van twee directe tegenstanders en schoot de bal onberispelijk binnen.
In de 64e minuut maakte Justin zijn eerdere "fout" voor open goal goed door een prachtige voorzet op Jan. En Jan plaatste de bal ver in de hoek waardoor deze onhoudbaar was voor de keeper, 0-3. Dongen kwam totaal niet in het spel voor maar in de 86e minuut konden zij toch scoren. Door balverlies van Rob werden ze in staat gesteld om de 1-3 te maken. De tegentreffer zorgde niet voor paniek bij Berkdijk en zij speelde hun eigen spel. In de 89e minuut werd er door de scheidsrechter echter hands
geconstateerd gemaakt door Vaantje. De regen argumenten werden weggewuifd en de penalty werd goed ingeschoten, 2-3.
De resterende minuten kwam Berkdijk niet meer in de problemen en zodoende
werd de 3e overwinning op rij geboekt.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Right'Oh op het programma.