wedstrijd gestaakt wegens gedrag spits RFC

Berkdijk 1

RFC 1

4e klasse E

9 november 2019 14:30

Gisteren stond de wedstrijd tegen RFC 1 uit Raamsdonksveer op het programma, thuis op de Kegelaer.

Na de zware en terechte nederlaag van vorige week tegen IFC 1 aan Berkdijk de taak om de rug te rechten en vol te gaan voor de overwinning!

De wedstrijd gaat het eerste half uur gelijk op, en Berkdijk krijgt 2 onnodige goals tegen. Uit een corner word de bal half weggewerkt en uit de kluts kopt de spits van RFC de bal vanaf een meter of 10 op goal. De bal gaat tergend langszaam de goal in, en de stand word 0-1 in het voordeel van RFC.

Een aantal minuten later word ook een bal in de kluts door de spits van RFC via een omhaal op goal gewerkt, en ook deze bal gaat binnen. Stand 0-2 voor RFC.

Berkdijk lijkt door deze 2 goals wakker geschud en begint beter en beter te voetballen. Thom Koot verschijnt in de 16, en word uit balans gebracht door een verdediger van RFC, de scheidsrechter kent een terechte penalty toe voor Berkdijk. Jorg Snoeren neemt zijn verantwoordelijkheid en gaat achter de bal staan. De penalty word niet loepzuiver ingeschoten, maar de keeper weet de bal niet te stoppen en hierdoor word de ruststand 1-2.

Rens pept de spelers op in de rust en is er van overtuigd dat als Berkdijk zo blijft spelen er een goed resultaat in het vooruitzicht is. Er vind ook een wissel plaats. De getergde Menno Oosterwaal (met nieuwe voetbalschoenen) word gebracht voor Adri Govers.

De 2e helft begint, en het is Berkdijk die vanaf de 1e seconde laat zien waar het tot toe in staat is, en dat is goed voetbal. Een mooie pass van Thom Koot naar Rickie Maton, waar iedereen dacht dat Rickie hem zelf zou schieten, legt deze hem uit de lucht panklaar voor de inkomende Giel van de Boom, die de 2-2 tegen de touwen aan knalt.

Berkdijk is beter, en het vertrouwen neemt toe. Invaller Oosterwaal probeert zijn stempel te drukken op het spel van Berkdijk en dit resulteert in een grote kans, helaas poeiert Oosterwaal de bal met zijn chocoladebeen richting veld C.

Even later dribbelt Oosterwaal richting de 16 meter van RFC, en dit keer met zijn gouwe linkerbeen, schildert hij de bal schitterend richting de verre hoek, 3-2 voor Berkdijk!

De vele supporters langs de kant zien een schitterende wedstrijd en Berkdijk lijkt op een overwinning af te gaan. Toch geeft RFC zich niet gewonnen en met nog 20 minuten op de klok krijgt Jordi Hamers een trap op zijn scheenbeen, er word niet gefloten en de scheidsrechter kent een hoekschop toe aan RFC. Jordi Hamers moet vanwege een blessurebehandeling even het veld verlaten, en uit de hoekschop die volgt, maakt RFC wederom uit de kluts de gelijkmaker, 3-3.

Met nog 15 minuten op de klok krijgt de spits van RFC zijn 2e gele kaart, en dus rood.Wat er daarna gebeurd hoort niet op een voetbalveld thuis. De spits van RFC is het niet eens met de beslissing van de scheidsrechter en verliest zijn zelfbeheersing. Hij bedreigd de uitstekend fluitende leidsman, en deze kan niet anders dan de beslissing nemen om de wedstrijd te staken, dit met nog 10 a 15 minuten op de klok.

Beide teams gaan naar de kleedkamer, en aanvoerder Sjors van Boxtel zoekt de scheidsrechter even op. De scheidsrechter voelt zich dusdanig bedreigd door de spits van RFC dat hij de wedstrijd definitief staakt. Begrijpelijk, en enorm jammer voor deze verder sportieve wedstrijd.

In deze treft de Berkdijk geen enkele blaam, en de verwachting is dat de overige 10 a 15 minuten op een ander moment uitgespeeld gaan worden.

Fijne zondagavond en tot volgende week. Als de uitwedstrijd tegen Olympia in Dongen op ons wacht.

Uit BN de Stem:

Berkdijk - RFC gestaakt bij 3-3 (1-2). 0-1 en 0-2 Ayhan Uslu, 1-2 (pen.), 2-2 en 3-2 Berkdijk, 3-3 Jeffrey Pruijssers.
De man van de wedstrijd aan RFC-zijde was Ayhan Uslu, in zowel positief als negatief opzicht. De aanvaller bracht zijn ploeg op voorsprong en verdubbelde die met een wereldgoal. Een omhaal vloog prachtig binnen. “Door gigantische fouten komt Berkdijk op voorsprong”, vertelde RFC-coach Mo Duzgun. “We kunnen dat nog keren en maken de 3-4.”

Die werd echter afgekeurd tot grote onvrede van Ayhan Uslu die verhaal ging halen bij de scheidsrechter. “De gemoederen liepen hoog op, we hebben Ayhan van het veld gehaald en wilden daarna verder spelen”, vervolgde Duzgun. “Maar de scheidsrechter vond de sfeer te grimmig en staakte de wedstrijd. Berkdijk is een ontzettend sportief team, daar kun je geen ruzie mee krijgen. Het is ontzettend balen dat het zo gelopen is.”