Een mooie zege voor Berkdijk 3

Baardwijk 8 (zon)

Mannen, 3, 6e klasse 627

11 maart 2018 11:00

Op zondag 11 maart vond de 2e wedstrijd plaats na de winterstop. Twee weken eerder had de ontmoeting plaats gevonden met de koploper van de competitie RKC Waalwijk. Deze wedstrijd werd gewonnen met 6-0 dus de competitie was goed hervat.

De eerste thuiswestrijd na de winterstop vond plaats tegen Baardwijk 8. De heenwedstrijd was destijds in 3-3 geëindigd maar Berkdijk 3 was op dat moment niet echt op zijn best. De aftrap vond zoals gebruikelijk plaats om 11:00 uur op sportpark De Kegelaar. Berkdijk stond gelijk goed, verdienste van de coach Rene, en Baardwijk werd vastgezet. In de beginfase ontstonden al enkele kansen maar deze werden niet benut.

In de 15e minuut stelde Wicky met een strakke voorzet, vanaf een meter of 30, Rob in staat om de 1-0 op het, nieuwe, scorebord te zetten. Een minuut later stond de 2-0 al op het bord. Dennis maakten mooie solo in het 16 meter gebied waarbij hij twee veldspelers en de keeper uitspeelde. De minuut daarop volgend werd de stand op 2-1 gezet door de bezoekers. Na de 2-1 was Berkdijk een beetje van slag maar Baardwijk was niet bij machte om door te drukken. Het balletje werd over en weer gespeeld maar er werden niet echt kansen gecreëerd aan beide zijden. In de 43e minuut vuurde Rob verrassend een schot af op de keeper. De bal werd niet goed weggewerkt waardoor Bram deze in kon tikken. Fijne marge om de rust in te gaan.

Bij de start van de tweede helft was te merken dat Baardwijk nog zin had om aan te zetten. Echter werd in de 50e minuut de stand op 4-1 gezet door Dennis met wederom een intikker. In de 64e minuut werd er een vlijmscherpe corner genomen door Marcel en deze werd met een afgemeten kopbal door Rob tot de 5-1 verzilverd. In minuut 82 kreeg Andrew, die deze dag jarig was, het op zijn heupen. Vanaf de middellijn begon hij aan een solo. Na het uitspelen van 2 verdedigers en daarna ook de keeper, tikte hij beheerst de 6-1 binnen. In minuut 85 was er een scheidsrechterlijke dwaling. Een overduidelijke buitenspel situatie, afgevlagd door onze grensrechter Jacky Damen, werd weggewuifd waardoor twee spelers van Baardwijk vrij op de goal af konden lopen en de de 6-2 binnen tikken. Vlak voor tijd werd de eindstand door Twan op het scorebord gezet. De wedstrijd werd met 7-2 gewonnen en feestelijk afgesloten met een gezamenlijk drankje in de kantine.