Berkdijk 3 grijpt kop positie

RWB 6 (zon)

Mannen, 3, 6e klasse 627

29 oktober 2017 11:00

Op de zondagmorgen vond de kraker plaats tussen Berkdijk 3 en RWB 6, beide ploegen stonden op de gedeelde 1e plaats.

De wedstrijd begint wat tammetjes waarbij Berkdijk nog niet in het juiste ritme de wedstrijd oppakt. In de 15e minuut wordt tijdens een aanvallende actie Marcel K. naar de grond gewerkt in de 16 door de keeper. Wicky benut de strafschop feilloos. In de 21e minuut kapt Dennis de keeper twee maal uit, waarvan 1 keer struikelend, en tikt bal beheerst in de goal. De 2-0 is tevens de ruststand.

De tweede helft start Berkdijk met een aantal wissels, waaronder Ruud op de linksback positie. Dat hij een helft heeft kunnen rusten bleek niet bij zijn eerste actie. Door een foute pass stelde hij RWB in de gelegenheid om, binnen 16 seconden, de 2-1 te laten maken. Hij deed zijn bijnaam Jokertje eer aan. Na de 2-1 was Berkdijk even uit zijn doen. Zonder al te veel moeilijkheden kwamen zij hier toch uit en in de 53e minuut lobte Dennis de bal over twee meter lange keeper van RWB. Wat volgde was een reeks van kansen maar Berkdijk verzuimde om deze af te maken. In de 83e minuut stuurde Marcel K. een aantal spelers van RWB het bos in met een prachtige solo om uiteindelijk de bal klaar te leggen voor Jan zodat hij deze makkelijk kon binnen tikken. In de 87e minuut geeft Dennis een afgemeten steekpass op Jan en met een droge schuiver, door de benen van de uitkomende keeper, plaats hij de bal vanaf een meter of 24 in de goal.

Eindstand 5-1 en daarmee is Berkdijk in ieder geval voor een week de koploper in de competitie. Graag wil Berkdijk 3 de gastspeler Mark de Jong van de A-selectie bedanken voor zijn inzet en goede spel tijdens deze wedstrijd.