De kabouters mochten eindelijk echt voetballen!

7 juni 2021 15:00

Met ingang van 5 juni mag de jeugd weer tegen andere teams voetballen. Daar werd deze zaterdag gelijk gebruik van gemaakt. De kabouters, JO15 en JO19 gingen gelijk aan de gang. Hier volgt het verslag van de JO7.

Vandaag (5 juni 2021) was het voor onze jongste telgen van de vereniging een spannende dag. Ouders vertelden dat sommigen spelers al om 06.00 uur wakker waren. Eindelijk mocht er gevoetbald worden tegen een echte tegenstander. Voor iedereen was het ook de allereerste wedstrijd in hun hopelijk lange voetbalcarrière. En wat is er nu leuker om te mogen voetballen tegen die andere mooie club uit Kaatsheuvel. Een echte ‘stadsderby’ zoals we dat in voetbaljargon noemen.

Zo’n tien jongens en een meisje kwamen vanaf sportpark Eikendijk naar ons sportpark de Kegelaar. Hier lagen twee speelvelden klaar, zodat het een heuse voetbalhappening werd. Er werden 2 teams van Desk geformeerd en 2 van Berkdijk. In een onderling toernooitje speelden alle teams twee keer tegen elkaar en mochten ze ook nog als extraatje tegen hun clubgenootjes aantreden. Het was een leuke sportieve strijd en ook bij de jongsten zit het fanatisme er goed in. Beide verenigingen deden niet voor elkaar onder en de meeste wedstrijden eindigden dan ook in een gelijkspel. En zoals het hoort gaven de spelers vooraf en na de wedstrijd elkaar een ‘boks’.

Tussendoor werden spelertjes voorzien van ranja, zodat ze na de break er weer tegenaan konden gaan. De weergoden waren ons goed gezind, want tijdens het toernooitje is er geen drupje regen gevallen. Na zes partijtjes moe en voldaan gespeeld te hebben, werd er een gezamenlijke foto genomen en mochten alle spelers nog een snoepje uitzoeken, alvorens zij met hun voetbalverhalen weer herenigd konden worden bij de papa’s en mama’s. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde sportieve voetbalochtend.

Wij willen onze gasten van vv Desk heel hartelijk danken en kijken uit naar de return op Eikendijk.

Lees meer over:
Regiocup amateurvoetbal berkdijk jeugdvoetbal kaatsheuvel loon op zand voetbal