Een geslaagde sponsorloop bij R.k.v.v. Berkdijk

26 april 2021 14:45

Zondagochtend 25 april werd er gelopen op en rondom de voetbalvereniging Berkdijk ten bate van de Cruyff Foundation en de club. Met deze actie werd € 1965,-- opgehaald.

Tussen half tien en tien uur verzamelden de lopers die vanuit de vereniging zouden vertrekken buiten bij de helaas gesloten kantine. Frank van Wel, wethouder van sport voor de gemeente Loon op Zand, was ook al aanwezig. Vrijwilligers van de vereniging hadden de route voor de kidsrun afgezet, een startboog klaargezet, tasjes voor onderweg klaargemaakt en er was een tafel waar koffie, thee en drinken gehaald kon worden.

Na een woordje van de voorzitter van de technische commissie, Marco van de Ven en een woordje van de wethouder, werd een kleine warming-up gegeven. Na het bekend maken van het opgehaalde bedrag van € 1.965,-- door de deelnemers en hun sponsoren, gaf de wethouder het startsein. De kinderen renden langs de velden B en C en daarna 2 keer om het hoofdveld, aangemoedigd door de aanwezige vrijwilligers, lopers en de wethouder. De eerste lopers van de 5 km wandeling vertrokken ondertussen. Deelnemers die klaar waren kregen als aandenken nog een vaantje van Berkdijk mee.

De kinderen vertrokken naar huis en de overige lopers gingen hun routes lopen. De meeste 14 km renners liepen vanuit hun huis. Henri Oomen was heel fanatiek om de velden aan het rennen, knap gedaan. We kunnen spreken van een geslaagde dag.

Er kan nog tot 19 mei gedoneerd worden. 50% van de opbrengst is voor de vereniging. Zij zullen dit gebruiken voor het werven van nieuwe jeugdleden, voor jeugdactiviteiten of voor jeugdkleding.

Lees meer over:
14KClubRun CreatingSpace berkdijk loon op zand